انواع رنگ سنگ یشم
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

قدمت سنگ یشم یا با نام لاتین آن  Jade  به زمان های نوسنگی بر میگردد که سنگ یشم را یک سنگ عرفانی می نامیدند که اولین حکاکی نیز برای آن زمان بوده است. نزدیک به 5000 هزار سال قبل از میلاد مسیح در کشور چین از سنگ یشم برای مجمسه سازی و ساخت انواع جواهر استفاده میکردند که دلیل آن هم سختی بالای این سنگ می باشد. 

مشخصات سنگ یشم 

ابتدای ظهور و شناخت این سنگ در سال 1750 در چین بوده است که از ترکیبات نوعی پیروکسین اشباع شده از سدیم و آلومینیوم به همراه فرمول شیمیایی NaAI Si2O است . سختی سنگ یشم بین 6.5 تا 7 است که فرم آن سوزنی شکل و شکننده است که در نواحی شکننده به شکل کدر و مات است و در صورتی که جلا داده شود روغنی و براق دیده می شود. 

انواع رنگ سنگ یشم

سنگ یشم در رنگ های مختلفی مانند: سبز، زرد، سفید، قهوه ایی، سیاه، دیده می شود که یشم سبز رنگ به یشم ساطنتی بسیار معروف است که به دلیل وجود مقدار ناچیز عنصر کروم در آن است. 

معادن سنگ یشم 

سنگ یشم نیز مانند دیگر سنگ های معدنی در کشورهایی مانندک استرالیا، برمه، برزیل، آمریکا، کانادا، مکزیک، تایوان، لهستان و جنوب نیوزلند وجود دارد. 

خواص سنگ یشم 

سنگ یشم همانطور که قبل تر ذکر شد در رنگ های متفاوتی وجود دارد به همین دلیل مناسب برای چاکراهای مختلف بدن است. 

ضمن اینکه همراه داشتن این سنگ باعث می شود بر دشمنان غلبه کرد و آنها را شکست داد. سنگ یشم یک سنگ برای چشم زخم می باشد و در درمان بیماری های معده موثر است.

دریافت انرژی های مثبت، تقویت قلب و ایجاد آرامش از دیگر خواص این سنگ می باشد. 

در سایت جواهر میتوانید سنگ یشم اصل را در رنگ های مختلفی به همراه شناسنامه بین المللی اصل ضمانت کالا دریافت کنید. 

انگشتر یشم، دستبند چرم، انگشتر مردانه، گردنبند یشم، نیم ست نقره، گوشواره نقره و انواع زیورآلات نقره و جواهرات مردانه در این مجموعه موجود و به فروش می رسد. 





:: بازدید از این مطلب : 1142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردين 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: